با توجه به پتانسیل بالای روش های جدید ژن درمانی و سلول درمانی در درمان بیماری های مختلفی از جمله اختلالات تک ژنی،بیماری های خودایمنی، سرطان و …محققان شرکت ژن درمانی خاورمیانه با همکاری کادر پزشکی بیمارستان امام خمینی کارآزمایی بالینی طرح ایمونو سل تراپی را آغاز کردند.

در این روش که از نوع خاصی سلول ایمنی به نام Natural Killer (N.K cell) استفاده میشود.این سلول ها از خون فرد سالم استخراج شده و به بیمار مبتلا به کووید 19 تزریق میشود.در این طرح، بیماران دوز های مختلفی از سلول ها را در فاصله های زمانی معین دریافت میکنند و در تمام طول این دوره و پس از آن وضعیت بیماری و علائم شان تحت نظر گرفته میشود.

سلول درمانی امروزه در تحقیقات بالینی زیادی در سراسر دنیا به عنوان یک روش درمانی موثر در حال مطالعه و بررسی است.در این روش از سلول های مختلف که بسته به نوع بیماری انتخاب میشوند برای انجام عملکرد خاصی در ناحیه درگیر استفاده میشود که منجر به از بین بردن یا کاهش علائم بیماری میگردد.

اگر چه این طرح در مراحل اولیه خود میباشد اما امید بسیار میرود که این سلول ها اثرات درمانی دلخواه را به ویژه در بافت ریه ایجاد کرده و موجب بهبودی کامل فرد گردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *